مقایسه روش های مختلف لبزر درمانی و RF در جوانسازی پوست
نوشته شده توسط : همیار

از نظر متخصصان علم پزشکی، تفاوت های بزرگی می تواند بین روش های مختلف جوانسازی پوست وجود داشته باشد. همچنین، نتایج هر روش و برنامه های درمانی بلند مدت هر کدام بسته به هر بیمار بسیار متفاوت خواهد بود. لیزر درمانی و RF پوست از روش های موثر و اثبات شده جوانسازی پوست می باشند. در این مطلب، نحوه انجام، مزایا و معایب و موارد منع استفاده از این روش ها برای جوانسازی پوست را شرح می دهیم.

جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال

نحوه انجام لیزر CO2 فرکشنال

در لیزر فرکشنال CO2، اشعه مادون قرمز از میان یک لوله پر از گاز دی اکسید کربن عبور کرده و زخم های حرارتی کوچکی را بر روی بافت هدف ایجاد می کند. همگام با جذب شدن اشعه به پوست، بافت برداشته شده و سلول های پیر و آسیب دیده از لایه های فوقانی پوست برداشته می شوند. آسیب حرارتی ناشی از لیزر همچنین سبب جمع شدن کلاژن موجود در پوست، سفت شدن پوست، افزایش تولید کلاژن جدید و بالا بردن سرعت تکثیر سلول های جدید می شود.

مزایا و معایب لیزر CO2 فرکشنال

این روش با این که غیر جراحی است اما تهاجمی تر از دیگر درمان های جوان کننده پوست بوده و می تواند نتایج بهتری را برای فرد به ارمغان آورد. با توجه به بالا تر بودن سطح تهاجم در این روش درمانی، امکان دارد به بی حسی نسبی یا کامل ناحیه درمان نیاز باشد. مدت درمان با لیزر فرکشنال CO2 معمولا بین 60 تا 90 دقیقه است. پس از این فرایند، پوست قرمز و گرم بوده و استراحت به مدت حداقل 1 هفته توصیه می شود.

در چه مواردی انجام لیزر CO2 فرکشنال توصیه نمی شود؟

چندین مورد منع مصرف برای انجام این فرایند وجود دارد که از جمله آن ها می توان به حضور عفونت های فعال در نواحی درمان اشاره کرد. علاوه بر آن، بیمارانی که در 6 ماه گذشته از ایزو ترتینوئین استفاده کرده اند باید برای انجام درمان مدتی را صبر کنند. جوانسازی پوست با لیزر CO2 برای پوست های تیره توصیه نمی شود.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال اربیوم

نحوه انجام لیزر فرکشنال اربیوم

اربیوم یا یاگ لیزر هایی هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای رساندن انرژی گرمایی به عمق پوست استفاده می شود. جوانسازی با لیزر فرکشنال اربیوم سبب بروز آسیب های حرارتی کوچکی در لایه میانی پوست (درم) شده، به کلاژن ها و سلول های پیر پوست آسیب رسانده، تولید کلاژن جدید را تحریک کرده و سرعت تکثیر سلول های پوستی را بیشتر می کند. به بیان دیگر، این درمان نوعی لایه برداری کنترل شده را جهت درمان و التیام پوست آسیب دیده ارائه داده و بافت، رنگ و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

 

مزایا و معایب لیزر فرکشنال اربیوم

درمان با لیزر فرکشنال اربیوم برای افراد مسن تر بهتر است زیرا در مقایسه با میکرو نیدلینگ، تولید کلاژن در بافتی را بهبود می بخشد که در عمق پوست قرار دارد. با این حال، دستور العمل مشخصی برای تعیین مرز سنی مناسب جهت انجام این درمان ها وجود ندارد. درمان با لیزر فرکشنال اربیوم نیز نیازمند یک دوره استراحت قابل توجه بوده و قرمزی ناشی از آن برای چندین روز دوام خواهد داشت.

درمان با لیزر فرکشنال اربیوم برای افراد دارای پوست تیره مناسب نیست زیرا این افراد را در معرض خطر بالای تغییر رنگ پوست قرار می دهد.

در چه مواردی انجام لیزر فرکشنال اربیوم توصیه نمی شود؟

از آن جایی که لیزر ها به پوست گرما می دهند، عوارض بیشتری پوست را تهدید می کند. رنگدانه ای شدن پوست پس از درمان، طول بیشتر دوره استراحت و مراقبت های بیشتر پس از درمان از جمله مواردی هستند که در هنگام انتخاب این روش باید در نظر گرفت.

جوانسازی پوست به روش RF

نحوه انجام RF پوست

پیشرفت ها در زمینه زیبایی و پزشکی در حال ترکیب مزایای روش های درمانی مختلف با یکدیگر هستند که این روش نیز یکی از نمونه های آن به شمار می رود. این دستگاه ها مزایای تخریب با امواج RF را به همراه کنترل بیشتر بر نتایج درمانی به پزشکان و بیماران هدیه می دهند. برای مثال، دستگاه ونوس ویوا کنترل کامل تخریب، انعقاد و جوانسازی پوست را از طریق دو اپلیکاتور نتایج منحصر به فرد ارائه می دهد.

اولین اپلیکاتور بر تکنولوژی نانو فرکشنال امواج RF تکیه داشته و با سوزن های ریزی که دارد پس از سوراخ کردن لایه اپی درم، انرژی اموج را به لیه های عمیق تر پوست می رساند. این کار به بهبود ظاهر جای زخم، خطوط استریا، آکنه روزاسه، دیس کرومی (لکه دار شدن پوست)، بزرگی منافذ، رنگدانه ای شدن و عدم یکنواختی پوست کمک می کند.

اپلیکاتور دوم با استفاده از تکنولوژی انحصاری و ترکیب امواج RF چند قطبی با میدان های مغناطیسی برای رفع چروک های متوسط تا شدید و جمع کردن پوست به کار گرفته می شود. هر دوی این اپلیکاتور ها تکثیر طبیعی کلاژن، سلول های خون، فیبرو بلاست ها و عوامل رشد موجود در عمق پوست را بیشتر کرده و بافت و رنگ پوست را بهبود می بخشند.

خواندن ادامه مطلب در: مقایسه میکرونیدلینگ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

 

 




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: